آموزش را به صورت گروهی یاد بگیرید

hannah-busing-Zyx1bK9mqmA-unsplash

مزایای کار تیمی

در یک کار تیمی خوب و در تیمی که تمام اعضای آن به وظایف خود آگاه‌اند و به‌درستی در موقعیت‌هایشان قرار گرفته‌اند، تجربه‌ی هر یک از اعضا دارای ارزش است و سایر اعضای گروه در جریان این تجربه‌ها قرار می‌گیرند.

با این شیوه، اگر زمانی دسترسی به یکی از اعضای گروه ممکن نبود، دیگران می‌دانند که او تا این لحظه چه تجربیاتی را پشت سر گذاشته و لازم نیست که مسیر او را دوباره از اول طی کنند.

این اتفاق زمانی در یک تیم شکل می‌گیرد که اعضا در جلساتی با هم گفتگو کنند. یا کارهایشان به یکدیگر وابستگی داشته باشد و از وضعیت هم‌تیمی‌شان باخبر شوند.

  • خودشناسی و شناخت نقاط ضعف و قدرت

وقتی در یک تیم کار می‌کنیم نقاط ضعفی که در تمام طول عمرمان به آن‌ها توجه نمی‌کردیم یا آن‌ها را به گوشه‌ای از ذهنمان می‌راندیم تا فکرشان را نکنیم برای دیگران به طور مشهودی مشخص می‌شود.

وقتی درباره‌ی معایب و مزایای کار تیمی حرف می‌زنیم اینکه هم‌کار یا هم تیمی‌مان ایرادهای ما را با نگاهی دقیق و با شیوه‌ای مناسب به ما گوشزد کند، یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود.

در یک تیم خوب، تمام اعضا فرصت نقد کردن یکدیگر را دارند و هم‌چنین به اعضا فرصت داده‌ می‌شود تا برروی نقاط ضعفشان کار کنند.
البته این همه‌ی ماجرا نیست. زمانی که تیممان به درستی و در جهت مناسب حرکت کند، اعضا خوبی‌های افراد دیگر را نیز به آن‌ها یادآور می‌شوند و بابت وجود ویژگی‌های مثبت در هم‌تیمی‌شان سپاس‌گزار خواهند بود.

به این ترتیب اعتماد به‌نفس و حس مثبت در میان تیم بالا می‌رود و افراد می‌توانند با انرژی بهتری به اهداف و مقاصدشان نزدیک شوند.

  • افزایش خلاقیت و نوآوری

در توصیف معایب و مزایای کار تیمی، یکی از مزایای دیگر کار تیمی این است که وقتی در یک تیم به فعالیت مشغولیم، ذهنمان بیشتر از هر زمان دیگر آماده‌ی پیدا کردن راه حل‌های جدید است.

ضمن اینکه وقتی راه‌حلی را پیدا می‌کنیم و آن را با دیگران در میان می‌گذاریم، سایر افراد چیزی به آن اضافه می‌کنند و به این ترتیب یک نوآوری اتفاق می‌افتد.

در کار تیمی در یک گروه مناسب، افراد همیشه آماده‌ی پیدا کردن راه‌حل‌های جدید و چکش‌کاری راهکارهای قدیمی‌اند.

  • مسیر طی شده دوباره پیموده نمی‌شود

در یک کار تیمی خوب و در تیمی که تمام اعضای آن به وظایف خود آگاه‌اند و به‌درستی در موقعیت‌هایشان قرار گرفته‌اند، تجربه‌ی هر یک از اعضا دارای ارزش است و سایر اعضای گروه در جریان این تجربه‌ها قرار می‌گیرند.

با این شیوه، اگر زمانی دسترسی به یکی از اعضای گروه ممکن نبود، دیگران می‌دانند که او تا این لحظه چه تجربیاتی را پشت سر گذاشته و لازم نیست که مسیر او را دوباره از اول طی کنند.

این اتفاق زمانی در یک تیم شکل می‌گیرد که اعضا در جلساتی با هم گفتگو کنند. یا کارهایشان به یکدیگر وابستگی داشته باشد و از وضعیت هم‌تیمی‌شان باخبر شوند.

در facebook به اشتراک بگذارید
فیس بوک
در twitter به اشتراک بگذارید
توییتر
در linkedin به اشتراک بگذارید
لینکدین
در whatsapp به اشتراک بگذارید
واتس آپ

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر

دوره هفت را پشتیبانی کنید!

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله است.
کمک مالی

پست های اخیر

مقالات ویژه